torsdag med stort t

Pratade tydligen i sömnen inatt. Bara Lollo som stördes lite av mitt stönande och pratande, men jag har sovit hur gott som helst. Dagen började med en skön dusch, men sen letade sig några hårstrån sig in i hårtorkens baksida och det var dock inte lika skönt.

 

Annars har Madeleine överlevt dagens alla prövningar, trots att jag lyckades halka på gatan utanför Lux samt göra ett stort avtryck på tummen i form av en hemsk blåsa. Bränna sig får man räkna med liksom. Lite mjölk lyckades även spillas ut i mejeriskylen, men det ignorerade jag.

 

Jag måste säga att jag älskar blandningen med Stockholm! Man sitter där på tunnelbanan i värmen och ser ut på alla människor i kylan. För det är snö här uppe! Blandningen med alla nationaliteter och alla språk. Det är den blandningen som jag gillar. Som sött och salt. Samma sak som att jag vill längta efter dig, samtidigt som jag saknar dig. Typ den blandningen. Tempot här uppe är en annan sak som jag gillar. Visst, en aning stress, men det är jag van vid. Missar man tunnelbanan eller bussen så är det bara att vänta 4 minuter så kommer nästa. Inga konstigheter. Missar man bussen hemma så blir det att vänta minst en timma..

Sedan gillar jag också öppettiderna på alla übermysiga caféer, 10.00-23.00 – alla dagar! Tittar man på restaurangbranschen så känner jag just nu av någon slags hatkärlek. Jag hatar verkligen stressen och pressen, samtidigt som det ger mig en sådan jäkla adrenalinkick!

En annan sak som gör en glad är när man möts av världens gladaste kassörska på Ica. Hon förgyllde verkligen min dag och att ett simpelt affärsbesök kunde göra en glad trodde jag inte.

 

Tillslut på kvällen var vi så trötta att vi satt och tittade på ett superlarvigt barnprogram på barnkanalen samtidigt som vi lyssnade på hur grannarna bråkade. Sömn tjejer, sömn!

 

Slutet gått, allting.. gick ?

 

Idag kör vi på en avslutningsfras á la My:

-PUSSHAJ!

 

(PS. Glöm inte premiären av Rent Hus nästa onsdag på tv4! Vidrigt, men sant ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0