Lill-lördag

Idag fick jag göra 300 praliner, 75 sockerflarn och femtusen glasspinnar. Nej, men nästan. Kul var det i alla fall. Men Sussie har börjat gå mig på nerverna. Sjukt dryg människa, och det finns tydligen alltid nåt att anmärka på. Pedantisk jävel. Så, nu fick jag det sagt också.

 

Idag kan man säga att det var en sån där otursdag. Jag fick visserligen vara hjälten och rädda en kokande gryta med mjölk hela tre gånger. Inte varje dag det händer. Dessutom jag lyckas alltid titta på mobilen när klockan är 14.08. Jag bara förknippar den tiden med den där skräckfilmen som heter så. Och det ger i sin tur otur. En fix idé jag har bara.

 

En glad nyhet är i alla fall att pappsi ska på en jobbintervju på måndag. Ska tänka på dig då och hålla tummarna! Kul att du lyckades få iväg ett sms på egen hand med den informationen. Är så stolt över dej dad :)

 

Vi kan även checka av ännu en person från kändislistan. Idag fick jag nämligen syn på Josefin Crawford. Med barnvagn dessutom. Inte väldens coolaste kändis, men hon förtjänar att nämnas här i alla fall.

 

Fick insiderinformation också om att solen skiner för fullt där hemma. Här går det inte ens att se en strimma solsken. Alldeles för mulet och alldeles för mycket snö. Och jag som trodde att jag skulle komma upp till våren här, men så fel jag hade.

 

Vi top-notchade kvällen med högsta volymen på stereon. Det blir mycket mer radio nu när man inte har tillgång till Internet. Och pokerface spelar dom hela tiden i olika remixer. Konstigt nog så tröttnar jag aldrig på den låten. Förstå trycket i dom här högtalarna! NRJ STHLM 105,2 – min absoluta favorit radiokanal för tillfället.

 

Nehepp, nu ska jag dra på mej min mysiga coldplaytröja och krypa ner i mitt ljusrosa blommiga påslakan.

 

Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0