Örebro 19:e mars - here I come!

Jag är en av de 6 uttagna finalisterna till Årets Kockelev 2009! :D

Mobiltelefonen väckte mig exakt 08.00 igår morse. Jag svarar med en trött röst och möts då av en pigg stockholmarredaktör från tidningen "Restaurangernas Värld". Mina ögon som för några sekunder sen sov så gott hade nu vaknat till liv och var helt uppspärrade. Hon frågar sedan om jag heter Madeleine Svensson och om jag har skickat in ett bidrag till årets kockelev 2009. "Jajaja, det har jag verkligen gjort!", svarade jag. Jag tar ett djupt andetag innan hon sedan säger glatt: "Ja, men då vill jag bara meddela att du har gått vidare till final". Va?! Nu skämtar du med mig, var min första reaktion. Sedan förklarar hon en massa om tävlingen och jag försöker så gott det går lyssna, men det är svårt när glädjen bara vill skrikas ut! Sedan vill hon göra en intervju med mig via telefon som ska publiceras i just deras tidning. Frågor som "Vad äter du helst?", "Vad lagar du helst?" "Vad gör du om fem år?", "Varför sökte du till Årets Kockelev?", var jätteflummigt att svara på när man var helt yrvaken och superlycklig på samma gång. Tänk er själva.

Hon tackade sedan för samtalet och sa att mer information kommer under veckan. När jag hade lagt på telefonen så skrek jag bara rätt ut! Ungefär som Ronja Rövardotters vårskrik, fast tio gånger högre! Stackars mamma som låg och sov i rummet intill. Hon flög upp med en väldig fart och skriker tillbaka: "Är det en spindel i ditt rum Madde?!".. Hehe, nej mamma, inte alls..

Nu har chocken iallafall lagt sig och nu börjar pressen komma. Men det var länge sen jag var så här lycklig. Man har någon slags överskottenergi hela tiden. Helt sjukt. Och tanken på att jag och Kristoffer ska åka till Riga på lördag gör mig inte mindre lycklig! Jag ska dessutom flyga för första gången! Wiie :D


För drygt en vecka sen så skickade jag in just den här bilden med recept. Och nu står jag här, en vecka senare som finalist i Sveriges största kocktävling för tredjeklassare. Nyp mig, jag tror jag drömmer..

Kommentarer
Postat av: Anna

Du fötjänar det så himla mycket madeleine! stort grattis igen! jag blir jätteglad av att läsa, för man lever sig in i alla härliga känslor =)

2009-02-19 @ 11:17:06
URL: http://annajacobssonsblogg.blogg.se/
Postat av: Jessika

Åh vad roligt!!! Grattis :D

2009-02-19 @ 18:45:08
URL: http://jessikahjarne.blogg.se/
Postat av: Carro the Barro

underbart syrran! jag ska nypa dig när du kommer hem ikväll ;) bra skrivet, speci att mamma trodde att det var en spindel ;) hahah!

2009-02-19 @ 19:00:47
Postat av: Sara

Gött gummsan :)

Och det är skitkul att flyga, en härlig känsla av att känna att man åker så himla fort :)

Njut av resan och hoppas det blir riktigt nice

2009-02-19 @ 20:20:48
Postat av: Nytorpet

Jag nyper dej Madde, för de här är verkligen på riktigt! Nu tar du första priset och sedan är det bara att resa ut i den galna världen och "oxå" få vara med på första sidan på Restaurangernas värld :) Stort Grattis Svensson. Det här kommer göra klassen jätteglada, om inte Peder blir helt till sig ;)

2009-02-20 @ 09:31:26
Postat av: Julia

grattis ju madde, så himla kul! :D ska hålla tummarna för dig minsann, tss.

2009-02-20 @ 15:55:01
URL: http://juliahermansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0